x

Serwis wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych oraz dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Dowiedz się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy: Polityka cookies.

baner
button sklep

Dahon Bikes

The Wizards behind Dahon Bikes

Bracia Hon zapoczątkowali rewolucję w świecie rowerów. Ponad 30 lat temu został skonstruowany rower składany, który mieścił się pod siedzeniem w pociągu. Po trzech dekadach Dahon ma ponad 220 patentów i jest liderem w świecie rowerów składanych.

Dr. David Hon od zawsze uwielbiał rowery, będąc jeszcze studentem codziennie używał swojego roweru i każdego dnia męczył się by rozkręcić i zapakować swój rower do auta a później odwrotnie. Lata później, porzuciwszy pracę i karierę naukowca skupił się na marzeniach młodości - stworzeniu roweru łatwego w złożeniu i komfortowego do jazdy.

Wraz z bratem Henrym opracował pierwsze 7 patentów.

Pierwsze rowery Dahon uzyskały ogromne uznanie i zdobywały liczne nagrody. Bracia Hon postanowili znaleźć firmę która zacznie produkować na skalę masową, niestety żadna z firm nie chciała podjąć się produkcji tak niszowego produktu. Na szczęście udało się pozyskać ponad 2 miliony dolarów dzięki 35 inwestorom, umożliwiło to rozpoczęcie pierwszej dużej produkcji. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy, bracia Hon sprzedali ponad 6 tysięcy rowerów!

Dahon stał się pionierem i prekursorem dla tej dziedziny, stał się rozpoznawalny na całym świecie! Konstrukcje są ciągle rozwijane, ulepszane i poprawiane, tak by stworzyć rower doskonały!

Technologie opracowane przez firmę Dahon, głównie ramy, koła, stopy metali, mechanizmy składania są dziś wykorzystywane w 98% wszystkich rowerów składanych dostępnych na rynku. Bez wątpienia Dahon jest liderem na rynku, wraz z 5 milionami rowerów w ruchu, marka stała się częścią życia, znakiem jakości i wyznacznikiem dla innych.

Siedziba znajduje się w USA ale produkcja odbywa się w fabrykach w Makao, Chinach i Bułgarii-tutaj produkowane są rowery na rynek europejski. W fabrykach są przeprowadzane liczne kontrole jakości rowerów jak i komponentów używanych do montażu.

Przekrój

Świętujemy 30 lat innowacji!

1974

Zdając sobie sprawę z tego, że jego praca i badania mają głównie charakter militarny, Dr. Hon poczuł się zniesmaczony, i sfrustrowany.

1980

Dr. Hon otrzymał 7 pierwszych patentów na swój wynalazek.

1982

Dr. Hon porzuca pracę w USA i udaję się na Taiwan gdzie powstaje pierwsza fabryka Dahon. A wraz z końcem roku powstają pierwsze rowery.

1984

Henry porzucił dotychczasowe zajęcie i został Vice Dyrektorem.

circle

Po porzuceniu prac przy technologiach laserowych, Dr. David Hon skupił się na ekologicznym transporcie dla każdego - tak powstał rower DAHON. Wraz ze swoim bratem Henrym, uzyskał ponad 220 patentów przez 30 lat pracy.

 

Dahon jest największą firmą produkującą rowery składane a większość innych rowerów składanych korzysta z patentów i technologi Dr. Hona.

1972

Dr. David Hon, fizyk w Hughes Aircraft Corporation w Kalifornii pracował nad laserami, rakietami oraz dla NASA.

1975

Kryzys paliwowy zmienił sposób myślenia Davida, spojrzał na nowo na rower jako środek transportu.

1981

Henry rozpoczął aktywne poszukiwanie producenta oraz zainwestował własne środki w promocję produktu, po nieudanych próbach nawiązania współpracy, bracia Hon postanowili wybudować własną fabrykę.

1983

Pierwszy składak był ogromnym sukcesem: dawał wszystko co rower na dużych kołach ale można było łatwo go złożyć. 6000 sztuk zostało wyprodukowanych i sprzedanych w ciągu pierwszych 6 miesięcy działalności.

1985

Szał na składaki Dahon w USA, marka stała się znaną, cenioną a produkty często pokazywane w telewizji, czasopismach i gazetach. Zostało sprzedanych 10000 sztuk w tym roku..

Dr. David Hon

Genialny naukowiec!

Dr. David Honod zawsze zainteresowany był technologią. Jego rodzina wyemigrowała do Stanów Zjednoczonych kiedy miał 19 lat, dzięki czemu edukację kontynuował na renomowanych uczelniach w USA a w 1972 roku podjął pracę w Hughes Aircraft Company.

Pracując dla jeden z największych firm w dziedzinie technologi kosmicznych zapoczątkował badania nad pierwszymi laserami taktycznymi i stał się bardzo cenionym naukowcem w okresie "wyścigu o kosmos" w latach 70.

W czasach kryzysu paliwowego w 1975 roku postanowił zmienić oblicze transportu, powstał pomysł stworzenia lekkiego i niedrogiego roweru składanego. Pierwszy prototyp powstał we własnym garażu a dzięki pomocy brata Hennrego udało się pozyskać niezbędne środki finansowe, Hennry również brał aktywny udział w testach roweru.

Jako współautor podręcznika "The Laser Handbook",Dr. Hon stał się międzynarodowym autorytetem w technologii laserowej.Dzięki tej publikacji dr Hon awansował na starszego fizyka w ramach uznania jego dokonań. Jako ekspert w tej dziedzinie, był często wzywany do prestiżowej Hughes Research Labs w Malibu. Dr Hon następnie opracował i opublikował technikę efektywnej kompresji wysokiej mocy impulsów laserowych przez SBS w zwężonej wiązce światłowodu [sygn. 1, 2, 3], który stał się standardem.

Laserowa fuzja jądrowa była postrzegana jako ostateczna odpowiedź na potrzebną energię. Rozwój tej technologii zajął wiele czasu dr Hon, po wielu nieudanych testach i próbach entuzjazm przerodził się w zniecierpliwienie. Jako naukowiec nastawiony na wyniki w bardziej namacalny sposób aniżeli teoretyczne wzory i fuzje Dr. Hon postanowił porzucić dotychczasowe zajęcie i zdecydował poświęcić swój talent dla rowerów składanych.

Pierwszy działający prototyp wzbudził ogromne zainteresowanie a przedsiębiorstwo zostało wzmocnione 2 milionami dolarów dzięki wsparciu 35 wizjonerskich inwestorów!

kropki

HENRY HON

Henry, młodszy brat Davida przybył do USA z Hong Kongu wraz z rodziną również jako młodzieniec. Podobnie jak brat zainteresowany technologią ukończył renomowane uczelnie i zajął się badaniami nad komputerami oraz oprogramowaniem.

W czasie gdy David pracował nad pierwszymi patentami, Henry zainwestował 60 tyś dolarów własnych oszczędności w promocję marki oraz zajął się logistyczną stroną biznesu, nadzorując między innymi otwarcie pierwszej fabryki w Tajwanie.

Henry nie porzucił jednak całkowicie dotychczasowego zajęcia i ponownie poświęcił się własnej firmie komputerowej, zajmując się pozdespołami, oprogramowaniem oraz układami krzemowymi. Opracował kilka własnych patentów ale w innej niż brak dziedzinie.

W 2010 roku Henry ponownie zaczął aktywnie działać w projekcie brata, formując nowe strategie, jako nowy Dyrektor.

  • facebook
  • instagram
  • pinterest